• Kütüphanenin iyileştirmeye yönelik ilk adımı, manuel yürütülen işlemlerin, 1999 yılından itibaren otomasyon sistemi üzerinden yürütülmeye başlanmasıyla gerçekleşmiştir.
  • 2000 m²’lik eski kütüphane binasından 11.000 m²’lik yeni binaya geçilmesi 2004 yılında olmuştur.
  • Kütüphane’de kullanılmakta olan yerel otomasyon sisteminden uluslararası bütünleşik otomasyon sistemine 2010 yılında geçilmiş; 2018 yılında da sistem, bir üst versiyona yükseltilmiştir
  • 2014 yılına kadar hafta içi 08:30 – 19:00, Cumartesi günleri 10:00 – 18:00 ve Pazar günleri 11:00 – 16:00 saatleri arasında hizmet veren Kütüphane, 2014 yılından itibaren 7/24 kesintisiz hizmet vermeye başlamıştır.
  • Mevcut 2 adedi Kütüphane’de yoğun bir şeklide kullanılan bireysel ödünç verme / iade cihazı olan Self-Check’ten bir adet daha alınarak hizmetlerin daha hızlı bir şekilde verilmesi sağlanmıştır.
  • Kontrolü sağlamak amacıyla kullanıcılar tarafından iade edilen kitaplar için Self-Check’ten takip fişleri verilmeye başlanmıştır.
  • Öğretim üyeleri ve doktora öğrencileri için ayrılmış bireysel çalışma odalarının (karel), oluşturulan rezervasyon programı ile otomasyon sistemi üzerinden ayırtılması sağlanarak karellerin daha aktif ve daha fazla kişi tarafından kullanımı sağlanmıştır.
  • 2019 Yılında Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından öğrencilerin de proxy yapabilmesi; bu sayede Kütüphane’nin sahip olduğu elektronik ortamdaki tüm yayınlara, akademik personel ile tüm lisans, lisansüstü ve doktora öğrencilerinin erişmesi sağlanmıştır.
  • Kütüphane tadilatı sonrasında 2020 yılında oturma kapasitesi 1824’ten 2184’e yükseltilmiştir.
  • Engelsiz Üniversite kapsamında, Kütüphane binasında yer alan asansörlerden bir adedi, tüm tekerlekli sandalyelerin sığabileceği şekilde genişletilmiş; tüm zemine hissedilebilir yürüme yüzeyi döşenmiştir.
  • Kütüphane binasının daha etkin aydınlatılması için led sistemine geçilmiştir.
  • Kullanıcıların memnuniyetini sağlamak amacıyla kanalizasyon alt yapısı ile ısıtma / soğutma sistemleri yenilenmiştir.
  • 2021 Yılında görme engelli kullanıcıların seslendirilmesini / taranmasını istedikleri kitapları bulundukları yerden Kütüphaneye bildirebilmeleri için Kütüphane web sayfasına Sesli / Tarama Kitap Formu eklenmiştir.
  • Kütüphanenin kablosuz internet ağının daha verimli ve hızlı şekilde çalışması için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın desteğiyle teknik cihazlar artırılarak alt yapı iyileştirilmiştir.
  • Kütüphane koleksiyonunu geliştirmek ve güncel ders kitaplarını belirleyebilmek amacıyla Fakültelere resmi yazı gönderilerek yayın talepleri istenmiştir.
  • Kütüphane sosyal medya hesapları tekrar aktif hale getirilerek güncel duyurular ve eğitim duyuruları, düzenli olarak yayınlanmaya başlanmıştır.
  • Gelişen teknoloji ve değişen kullanıcı talepleri doğrultusunda eğitim sunumları online olarak verilmeye başlanmış; yüz yüze eğitim isteyen gruplar için Kütüphane konferans salonunda geniş katılımlı eğitimler düzenlenmeye başlanmıştır.
  • Kullanıcı memnuniyetini ölçebilmek ve iyileştirme alanlarımızı belirleyebilmek için öğrenci memnuniyet anketi uygulanmaya başlanmıştır.